sobota, 07 czerwca 2025r. | Rok szkolny 2024/2025. | 18:14:20 |
Nasi uczniowie uczestniczyli w Dniu Sportu, który odbył się w ramach Tygodnia Dziecka. Każda klasa rywalizowała w 6 konkurencjach punktowanych, w tym rzut do celu, skoki na skakance czy tor przeszkod. Następnie klasy młodsze oraz młodzież klas starszych, podzielona na cześć męska i żeńska, przeciągali linę. Na koniec młodsi zagrali w zbijaka, a starsi w siatkówkę. Rywalizacja była z zachowaniem zasad fair play i przyniosła wszystkim mnóstwo radości.
Znacie kabaret, w którym przyszły student zdaje egzamin wstępny na kierunek geografia i swoje opowiadanie rewelacyjnie łączy z nazwami miast i miejsc na mapie Polski? Nasi uczniowie poznali i kabaret, i proces powstawania takiego kabaretu. Klasach 6-7 powstała mini produkcja kabaretów. Część klas już przedstawiła swoje opowieści, inne mają to zadanie przed sobą. Zabawy było mnóstwo, ale przez zabawę jest najlepsza nauka.
Klasa 6a i 6b uczestniczyły w obchodach Dnia Bezpieczeństwa, które organizowanie były na terenie Zagłębiowskiego Parku Sportowego. Swoje pokazy przygotowały nie tylko straż pożarna, policja i pogotowie, ale także szkoły o odpowiednich profilach. Całość przyciągnęła młodzież w różnym wieku... W końcu grunt to bezpieczeństwo!
Klasy 6b i 7b odwiedziły Centrum Nauki i Zmysłów WOMAI w Krakowie. Uczniowie poszerzyli swoją wiedzę poprzez miłą zabawę, uczestniczyli w zajęciach związanych ze światłem i pryzmatyzacją. Największym przeżyciem była lekcja w ciemności, czyli wyjście w świat osób niewidomych. Okazuje się, że zarówno świat światła jak i mroku jest tajemniczy i wiele w nim do zbadania.
Uczniowie klasy 6a i 6b wzięli udział w międzyszkolnym konkursie "Bawmy się w teatr". Przygotowali autorski scenariusz, gdzie każdy tekst był rymowany, a następnie po wielu próbach zaprezentowali swoje dzieło. Ostatecznie zajęliśmy 3 miejsce, ale jesteśmy i tak z siebie dumni. Przede wszystkim bardzo dobrze bawiliśmy się przy tym zadaniu.
Klasa 7b od września poznaje wnętrze człowieka. Z każdą lekcją stają się bardziej świadomi, gdzie chwycić się, gdy mówimy, że boli nas wątroba, a gdzie, jeśli chcą pokazać mięsień bardzo obolały po za dużej dawce śmiechu (przepona). Teraz, w kreatywny sposób, mieli pokazać na koledze z klasy, jak ułożone są niektóre elementy naszego organizmu. Mają fantazję, ale wszystko znalazło się na swoim miejscu.
Klasa 6b i 7b odwiedziły Planetarium, gdzie zgłębiały tajniki nieba, kosmosu i uczyli się "podglądać" gwiazdy. Podczas seansów uczniowie w praktyczny sposób poznawali prawa Keplera, ruch orbitalny oraz sposoby badań kosmicznych. Na zdjęciach warsztatowych poszerzyli swoją wiedzę o budowę teleskopu, obliczenia wieku gwiazd oraz projektowanie trajektorii lotu orbitalnego. Udana lekcją astronomii, fizyki, geografii, ale także astrologii.
Uczniowie klasy 4b, łącząc teorię z lekcji z miłą zabawą, poznali kilka aspektów przekazanych przez jedną z najpopularniejszych żab - Kermita. Znany Muppet ma szereg programów przekazujących ważne treści. Przy okazji, ucząc się o układzie trawiennym, postanowiliśmy zrobić mały klasowy piknik.
W dniu 21.11.2024 klasa 8 ,,b,, wraz z opiekunami wyjechała na zajęcia z edukacji regionalnej do Sosnowieckiego Centrum Sztuki Zamek Sielecki. Uczniowie poszerzyli swoje wiadomości z regionalizmu na podstawie wykładu połączonego z prezentacją multimedialną na temat Dzieje Sosnowca od osady do uzyskania praw miejskich w 1902 roku. Wspólnie wypełniali karty pracy podczas zajęć warsztatowych. Na zakończenie obejrzeli wystawę prezentującą wyniki prac wykopaliskowych prowadzonych na terenie Zamku Sieleckiego. Dzięki zastosowaniu przeszklonej podłogi w sali wystawowej uczniowie zobaczyli odkopane pozostałości dawnej baszty.
W dniu 13.11.2024 uczniowie klasy 8 b wraz z opiekunami wyjechali do . Wyjazd był kontynuacją zajęć z edukacji regionalnej. Uczniowie wzięli udział wfabularnej grze przygodowej, podczas której w specjalnie zaaranżowanym do tego celu pomieszczeniu, wspólnie rozwiązywali zagadki. W ten ciekawy sposób zostali przeniesieni do Sosnowca II połowy XIX i początków XX wieku. Zabawa połączona z edukacją stworzyła
uczniom możliwość rozwinięcia umiejętności związanych z pracą w grupie oraz nauką logicznego myślenia. Intryga kolekcjonerska w formie escape room została osadzona w realiach zupełnie innych czasów. Uczniowie poznali wybrane wydarzenia z przeszłości Sosnowca związane z rozwojem przemysłu, mieli także okazje poznać najważniejsze zabytki oraz wybitne postaci związane z miastem. Na zakończenie zajęć wysłuchali ciekawej opowieści Pani kustosz Muzeum Miejskiego na temat rodziny niemieckich przemysłowców Schoen mieszkających do 1945 r. w pałacu.
W dniu 23.10.2024 uczniowie klasy 8 a wraz z opiekunami wyjechali do Pałacu Schoena w Sosnowcu. Wyjazd był kontynuacją zajęć z edukacji regionalnej. Uczniowie wzięli udział w fabularnej grze przygodowej, podczas której w specjalnie zaaranżowanym do tego celu pomieszczeniu, wspólnie rozwiązywali zagadki. W ten ciekawy sposób zostali przeniesieni do Sosnowca II połowy XIX i początków XX wieku. Zabawa połączona z edukacją stworzyła
uczniom możliwość rozwinięcia umiejętności związanych z pracą w grupie oraz nauką logicznego myślenia. Intryga kolekcjonerska w formie escape room została osadzona wrealiach zupełnie innych czasów. Uczniowie poznali wybrane wydarzenia z przeszłości Sosnowca związane z rozwojem przemysłu, mieli także okazje poznać najważniejsze zabytki oraz wybitne postaci związane z miastem.
W dniu 3.10.2024 klasa 8 "a" wraz z opiekunami wyjechała na zajęcia z edukacji regionalnej do Sosnowieckiego Centrum Sztuki Zamek Sielecki. Uczniowie poszerzyli swoje wiadomości z regionalizmu na podstawie wykładu połączonego z prezentacją multimedialną na temat Dzieje Sosnowca od osady do uzyskania praw miejskich w 1902 roku. Wspólnie wypełniali karty pracy podczas zajęć warsztatowych. Na zakończenie obejrzeli wystawę prezentującą wyniki prac wykopaliskowych prowadzonych na terenie Zamku Sieleckiego. Dzięki zastosowaniu przeszklonej podłogi w sali wystawowej uczniowie zobaczyli odkopane pozostałości dawnej baszty.